onsdag 26 november 2008

Isljudkonst


Ikväll har jag sökt 8 förskolejobb! :) Antagligen vill alla att man ska ha minst barn och fritidprogrammets utbildning vilket jag inte har.. men men.. man kan ju alltid hoppas för jag är ju så snäller sa! och det är vikariat fram till i sommar så sen kan jag ju börja plugga!
Nu har det blitt varmate igen och all fin snö och frost har blitt regn :/ måtte vi få en VIT jul!!
Igår storstädade och möblerade ja om på mitt rum! blev så bra och grannt sa! skoj med lite variation i vardan.. Längtar tills jag har ett eget hem där jag kan inreda allt precis som jag vill!! nu känns de ju inte lönt att göra något här hemma precis när det är två tokkar här som bara ställer till.. men om jag skulle få lite pengar av pappa skulle ja kunna fixa te de lite här! hade varit lite skoj.. inte renovera massa och sånt då men kanske måla om och fixa lite nya golv, eller ta fram de gamla) för de vi har nu är helt förskräkliga!! och köpa nya fina saker.
Måste börja röra på mig lite mer igen.. typ springa en runda varannan dag eller nåt.. trättsamt nu när det regnar och är kallt bara.. men ja har ju lixom ändå inget bättre för mig och om ja springer den rundan jag sprungit innan kan jag sitta vid datorn, ta på träningskläder, springa och duscha och sen sitta vid datorn igen efter iaf 40 min.. så de tar ju inte så lång tid (och ja jag springer typ bara 20 min för annars dör jag.. haha MEN sen är det ju bara så att man ska börja göra det också.. puh..
Härromdan var jag, Niklas och Ida nere vid Skeingesjön och kollade. Det var urmysigt i solnedgången och det var is över hela sjön förutom lite längre bort.. haha.. Vi hackade hål i den och slängde ut isbitar som gled hur långt som helst över isen och det lät apmysigt.. vet inte redit hur man ska förklara det.. ungefär som åska men inte så mörkt och mullrande utan fint och plingande! TESTA om du inte radan gjort det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Säg att du ska bli fadder, då kanske du får jobbet ;)
Be snäll din pappa om lite renoveringspengar, det skulle nog bli jättefint!! :)
Jag springer också varannan.. Varannan sommar! ^^
Ha det bra!! :)