lördag 4 april 2009

trött sten

Igår hade jag vaknat mellan sju och halv åtta 12 dagar i sträck för att mata dessa små trättsamma kor.. Jag har ju förvisso sovit ganksa mycket dom senaste månaderna men nu är jag trött.. OCH imorse ringer pappa innan klockan bara slagit nio och säger att ja måste plocka sten (då somnade jag direkt igen) haha nee men kom hem från hässleholm klockan 3 inatt och somnade inte förren halv 4.. FAST, det är ändå ganska skoj, inte att plocka sten då.. men att köra traktor, vara ute i solen, lyssna på fåglarna och få motion :)


Ikväll ska ja hem te Erica som fyller 21! men hon har alkoholuppehåll till mitten av april och Hanna och stephan dricker ju inte så mycket mer och jag kör, så jag får nokk hålla mi nykter också så ja kommer hem te min sköna säng och kan sova läääääänge imorn! den som ringer tidigt får en.... KRAM


Satt ute i trädgården och grillade med Ida härromkvällen de va supermysigt förutom en liten detalj, att vi inte hade någon tändvätska och att Niklas pågrundav detta var asirriterad (som vanligt) vi var helt korkade som skulle tända eld på grillkol utan tändvätska.. men 20 minuter efter att potatisarna va klara, lite gräs och papperseldande och 45 senare, hade vi fin glöd och grillade kotletter, champinjoner och tomater, Niklas kunde ju förståss inte erkänna att han skrikit grannarna döva i onödan så han grillade minsjäl sina kotletter i ugnen! Sen åt vi gott :)

1 kommentar:

Anonym sa...

aww du är bst i hela världen lille catman! :D